Thursday, March 31, 2011

Apakah kita msih belum sedar???????

 Aku terkejut bila terbaca satu petikan akhbar...tajuk asalnya dah lupa..tetapi apa yang diceritakan dalam akhbar itu amat mengejutkan aku...Seorang perempuan yang masih muda menceritakan dia sudah serahkan tubuhnya kepada golongan-golongan kaya bertaraf pak cik dan datuk berumur dalam linkungan 50-70 tahun...Tapi sebagai balasan orang2 tua tersebut perlu menunaikan permintaannya or membayarnya sejumlah wang....
  Jelas ternyata dia begitu bodoh kerana meletakkan darjat maruah dirinya lebih rendah berbanding dengan nafsu nya...Apakah duit itu boleh dibawa masuk ke kubur dan boleh digunakan di alam sana..???Apakah bila masuk neraka nanti kita setil boleh dibebaskan dengan membayar denda atau boleh diijamin dengan duit or harta kita itu???

   Aku selalu terfikir,kenapa orang Islam sekarang ni tak mampu bersyukur dengan nikmat yang dikurniakan kepada kita iaitu nikmat islam...???Nikmat yang memberikan kita jaminan syurga,syurga yang kekal abadi...
Aku pun terkejut..walaupun ia hanyalah cakap2 or sembang2 bodoh,tapi membawa makna yang amat mendalam...Pada suatu hari,aku sedang berborak2 dengan member2 aku..Tiba2 salah seorang member ku mengutarakan satu soalan,"kenapa kita orang islam,still buat maksiat??padahal kita dah tahu kalau kita buat maksiat kita akan masuk neraka"Sekejap je lepas tu seorang member aku ni menjawab.."Alaaa...rilek la..kan kita ni beragama Islam,kta buat dosa banyak mana pun selagi kita ni Islam,kita tetap akan dimasukkan ke syurga jugak lepas kena seksa dalam neraka...betul x cakap aku???"..Fuhhh...terkejut aku bila dengar...Itu masa sekolah dulu laa..dalam 3,4 tahun lepas...sampai sekarang aku terfikir,munkin diorang x sedar bahawa seksa neraka tu teramat dahsyat..sebab tu diorang tak takut...

    Kalau la ada lagi atau macam tu umat Islam kita berfikir pada hari ini,memang hancur laa....Aku harap aku takkan tergolong dalam golongan seperti itu....

   YA ALLAH,KAU SELAMATKAN LAH AKU DARI MALAPETAKA DAN BENCANA DUNIA,DARI SEKSA KUBURMU DAN JUGA SEKSA API NERAKAMU....JAUHILAH AKU DARI MELAKUKAN MAKSIAT DAN DEKATKANLAH AKU DENGAN RAHMATMU...AMIINN.....





2 comments: